Week 1

5 maart 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De eerste week zit er al weer op. Wat heerlijk zeg zoon weekje even lekker bijkomen. Ik ben dinsdag aangekomen. De reis was goed verlopen en ik kwam rond 19.00 Antilliaanse tijd aan. Er is -5 uur tijdsverschil met Nederland. Richard en Marije de kennissen waarbij ik verblijf hebben mij opgehaald van het vliegveld. Toen we eenmaal bij hun huis op Julianadorp waren hadden Jan en Annebee twee vrienden van hun voor ons gekookt. Jan en Annebee waren op vakantie en verbleven ook bij Richard en Marije. Woensdag zijn we met ze alle wezen snorkelen op Kokomo Beach. Ik was even vergeten hoe mooi dat ook alweer kon zijn! Op donderdag zijn Jan, Annebee en ik naar Cas Abao geweest. Cas Abao is een grote baai en het is daar zo ontzettend mooi. Jan en ik hebben daar ook gesnorkeld en veel diverse vissen gezien. Op Curaçao heb je een auto nodig, het openbaar vervoer is er nauwelijks en fietsen doen ze hier eigenlijk amper. Daarom zijn Richard en ik gaan kijken voor een autootje en hebben we uit eindelijk een Kia Piccanto gekocht van een stel die terug gingen verhuizen naar Nederland. Zo hebben we meer belangrijke zaken geregeld zoals simkaart, geld enz. Op Curaçao gebruiken ze Antilliaanse guldens en daar moet ik wel aan wennen hoor. Ik geloof dat 1 euro meer dan 2 Antilliaanse guldens is. Zaterdag hebben we de auto opgehaald en heb ik hem helemaal schoongemaakt. Richard zat me aan te staren omdat niemand hier rijd in een schone auto. Al het stof komt er meteen weer terug op dus he, wat heeft het voor zin? ''Poko poko'' (rustig aan). S' avonds zijn we uit eten geweest bij Kokomo Beach, super mooi uitzicht met zonsondergang. Ik had Red snapper genomen, dat is blijkbaar het lekkerste en beroemdste visje op Curaçao. Gisteren ben ik alleen op pad geweest. Ik had een nieuwe snorkel gekocht en die ben ik wezen uitproberen op Porto Marie. Toen kon ik meteen dus lekker een stukje in de auto rijden. Na een paar keer verkeerd gereden te hebben, had ik dan eindelijk Porto Marie gevonden. Het water daar is echt fel blauw en er lopen twee varkentjes rond haha. De varkentjes zijn mega populair en willen graag geaaid worden. Voor derest de snorkel uitgeprobeerd en lekker van de zon genoten. Ik voel me hier zo relaxed, alles mag of kan en niks moet. In de ochtend kan je het beste wat ondernemen. Van de warmte word je snel moe en kan je het beste in de middag even gaan liggen. Relaxed toch? Je merkt wel dat de leefstijl anders is bijvoorbeeld er is geen warm water en er word op water heel erg bezuinigd omdat het erg duur is. Je kleren moet je dus bijvoorbeeld op sparen en dan in 1 keer wassen of gewoon in een emmer met water...Morgen begin ik met me eerste dag stage op de spoed, ik ben zo benieuwd. Ohja, ik heb nog wat foto's en filmpjes toegevoegd als je wilt kan je daar nog naar kijken!

Tot over een weekje :)

1. Lenie Binicewicz:
    5 maart 2018
    Hoi Sterre , wat een fantastisch stage adres. Begrijp natuurlijk ook wel dat je na dit weekje wennen , serieus aan de slag moet. Ben benieuwd hoe je dat ervaart.
    Groetjes Lenie Binicewicz
  2. Annemiek Cox:
    Hey dushi
    Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Ik wil die varkentjes wel eens zien hoor.
    Hoop dat je het naar je zin hebt en leuk om je te volgen zo.
    Groetjes Annemiek
  3. Linda pieters:
    5 maart 2018
    leuk sterre, beginnen op de spoed, hopelijk een fijne stage en een leuk verblijf daar,x.
  4. Carla Burggraaff:
    5 maart 2018
    Hoooi Ster, wat leuk om te lezen hoe jouw week er uit zag! Heerlijk voor je om lekker ontspannen je avontuur te beginnen! Leuk om de foto's te zien!! Geniet ervan Ster en veel succes morgen op je stage! Kijk uit naar je volgende blog!!
    Liefs en dikke kus Carlie
  5. Petra vN:
    6 maart 2018
    Hoi Sterre,
    Wat klinkt dat heerlijk allemaal :-) Porto Marie kan ik me ook nog wel herinneren, maar toen zaten daar geen varkentjes, wel een prachtige leguaan. Geniet van de stranden en het snorkelen. Duiken is er ook prachtig. Maar vanuit mijn positie moet ik natuurlijk vooral zeggen: veel succes met de stage in het ziekenhuis! :-)
    Groeten,
    Petra van Namen
  6. Jan:
    8 maart 2018
    Hoi Sterre,
    Ik zie jou dat varkentje wel wassen.